Wednesday, April 05, 2006

A week in transition

Moving in!

I'm recovering after a week of change, both at home and at work. Thursday and Friday I was moving into my own apartment after staying in a shared flat (as a renter) for more than five years. From the first moment I felt at home - and I think I'll have a great time living there. Especially I enjoy the view. Unfortunately I lost 2/3 of my clothes, a suitcase, a couple of photo albums and 6 volumes of Asterix books - a burglar got hold of it during the weekend in my locked room in the basement. Now I have to report it to the police, to my insurance company and probably go through a lot of bureaucracy. Hopefully I will be able to replace the clothes later on, it's sadder with my photos from my journey to Asia. They're probably gone forever - if I don't find the negatives. Saturday I spent the whole day moving at work - a lot of work, but it was great to spend time with my colleagues and also with my co-blogger Nissekona. We had a lot of fun!

Nissekona in action.

8 comments:

Helge Årsvoll said...

Å nei, mistet du bilder også? Snakket med Vigdis i går kveld da jeg kom hjem, og hun ble opprørt. Frykelig dumt!
Ellers er vi soleklare for å ha besøk av deg i sommer! Vi snakkes.
Nå må huset vaskes.

Norwegianthinker said...

Lykke til med vaskingen! Gleder meg til å se dere igjen. Fikk nesten "abstinenser" etter at vi var så nær ved å møtes i går! Savner at dere er i Oslo!

Helge Årsvoll said...

Ja, ikke tvil om at abstinensene regjerte i t-banevogna også! Fryktelig å da måtte hoppe av. Jeg hadde bare SÅNN lyst til å se leiligheten din.

Og nå lurer jeg på om du er hjemme 20 - 21 april og event i helga?

Jeg skal til Oslo, igjen...

Helge Årsvoll said...

Så kjekt å se bilde fra leiligheten!!! Mer! Mer! Mer! He-he. Ja jeg gleder meg til å se mer.
Ha en fin helg!

Nissekona said...

Hei Per
For det første...takk for sist. Tro det eller ei, men jeg fant veien hjem. Tror jeg var rimelig "goner" i hodet den kvelden. Skulle jo være grei å kjøre deg hjem etter flyttinga på jobben-men for å være ærlig tror jeg du hadde vært hjemme myyye før ved å ta bussen *ler*.
Så utrolig leit å høre at du har mistet så mange ting....ihvertfall bilder!! Håper virkelig du finner negativene.
Morsomt å se et glimt fra leiligheten din....ser virkelig bra ut! Lykke til videre med å få alt på plass :)

Take Care

Norwegianthinker said...

Så koselig å høre fra deg her på bloggen. Håper at du likte bildet av deg selv! Lykke til med husbygging og alt det andre! Vi snakkes og "blogges" (kan det sies slik?)

hopelandik said...

Congrats! It reminds me of the flat you and Per Arne shared in Paris...
I am truly sorry for the loss of your photo albums, I know how important photo's are to you and to me as well. They are our treasures and markers of life.
Life is fabulous here in my sanctuary. Lots of change (new jobs and housing), church is awesome, so much to be thankful for.
What is your new address? Feel free to email it to my address:
celesteprovence@hotmail.

Shalom,
Celeste

Norwegianthinker said...

Thanks Celeste, Great to hear from you! I'll write you an e-mail later today!