Friday, March 17, 2006

Down South

A beautiful day in Kristiansand (Photo: Norwegianblogger March 2006)

Last week I was far north, in Kirkenes, almost at the border of Russia. Today I'm in Kristiansand, the capital of the Southern Coast of Norway. My mother's from this part of the country, and I've still a lot of family here. I'm here for my work, but after I arrived yesterday I was able to meet one of my former co-students from Anthropology at the University of Oslo. Meeting another Anthropologist is often like meeting someone from your own tribe. You recognize the language and we're on common ground. We had two - three very interesting hours in a cafe here in Kristiansand.

5 comments:

Nissekona said...

Så fint bilde Per :)
Venter spent på bilde av den nye leiligheten jeg da ;). Du har vel ikke blogget noe om den etter det jeg kan se.

Helge Årsvoll said...

Ja, nå er det bare få dager igjen! Du blir fint nødt til å blogge over hvordan det er å flytte inn i ny leilighet! Det er jo ikke alle som får oppleve det, her i livet!
Lykke til på torsdag.

Norwegianthinker said...

Takk til både Nissekona og Helge for hyggelige hilsener. Det nærmer seg innflytting med stormskritt og jeg gleder meg. Samtidig gruer jeg meg litt til selve flyttinga. Overraskes alltid når jeg flytter over hvor mange ting jeg egentlig har. Da kan jeg noen ganger få lyst til å kvitte meg med svært mye av det.

Geir Skårland said...

Hei Per!

Vi har en felles venn, Helge, så jeg har hørt en del om deg og at du er et menneske med spennende tanker :)

Så det var kjekt å finne bloggen din, og kjekt å høre at primæropplevelsen av å møte folk med en litt annen kultur er fellesskap. Det synes jeg også alltid er kjekt. Kulturforskjeller er overdrevne, i alle fall som sperrer for kontakt.

Skal kikke innom her av og til!

Hilsen Geir.

Norwegianthinker said...

Hei Geir,
Hyggelig å høre fra deg! Jeg har også tatt en titt på bloggen din. Du beskriver nok det mange andre i prestetjeneste opplever - skviset mellom å ønske å bidra i forhold til andre, samtidig som tiden ikke alltid strekker til. Lykke til!