Wednesday, April 12, 2006

Ikea madness

Moving into a new apartment means buying new things. One of the best spots to shop is of course IKEA. Yesterday I thought I would have an easy time shopping since I was there early, but NO! The parking lot was packed with cars and inside there were thousands of people, among them hundreds of kids screaming and running between the furniture. I've heard it's like that every day, and in Oslo there are two enormous IKEA shopping malls. It's incredible, but understandable. It's cheap, and the quality is OK. The Swedish meatballs in the cafeteria are a treat as well. I'm having my Easter vacation but going shopping and working as a handy-man at home feels like work. I'm not a great shopper. Buying curtains, clothes, blinds and other things is tiring, but give me a DVD, CD or computers / electronics shop, and I've got a smile on my face. Unfortunately that's not what I have to buy these days.....

4 comments:

Helge Årsvoll said...

Nei, sånn er det! Jeg forstår veldig godt at du umulig kan ha hatt det godt da du var på Ikea. Jeg skal fortelle Vigdis om det! He-he. Nei, nå må du kose deg litt også. Ikke bare jobbe!

I kveld tar jeg turen på puben for å se Arsenal. Har malt i to dager, og fortjener belønning!

Norwegianthinker said...

Takk for det! Nå la jeg akkurat inn kommentar på din blogg. Ha en god tur, så får vi prøve å få til en chat i løpet av påska!

Johs said...

Ikea ja... Vi som flytter til vestlandet må betale 500kr i bompenger for å komme oss til nærmeste sjappe.

Billigkroken og tikronerspølse er jo veldig stas på Ikea - men for å få handlet det man trenger må man ha med seg en dame ;)

Norwegianthinker said...

Heisan! Hyggelig å se at en av mine tidligere kollegaer er innom sida! Skulle gjerne ha fortsatt våre hyggelige samtaler, men forsto at du har satt kursen vestover. Vi får "sees" gjennom bloggverdenen. Forøvrig - jeg dro tilbake til IKEA i forrige uke. Mye folk da også, men noe stillere enn uka før. Fikk handla det jeg skulle, og de har en glimrende "kjøre-hjem-service", så nå har jeg kommet meg ganske bra på plass. Jeg misunner deg ikke bompengeutgiftene, men regner med at innkjøp av hus blir ganske så mye billigere enn tilsvarende hus her i Oslo-området...?